BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, September 15, 2011

i need work


5bulan da kot dok mkn tdo kat umah...oppss...tolak sebulan 4bln...keji sesangat...da dpt koje ditolak..org kol interview ade jek yg mnghalang nk g..nasib badannnn...rezeki mencurah time masa yang x kene...time aku jd enamuretor aritu 4,5 kol masuk suro g interview tp kne tolak sbb berada di luar kawasan...sekarang ni tgh free..hampehh..main amik jek kje kang ade plak suare2 yg berkate 'ko blaja tinggi2 tp keje ni'.....aduyaiiii....nk buat cenggane...barulah aku dpt rasekn betape peritnye hidup seorng yg xde koje (xnk sebut penganggur...buruk bunyinye)..kikikiki



Thursday, June 9, 2011

sharing is caring: tips interview


sedikit tips utk readers ttg interview...harap mmbantu

PERKARA YANG MENJELIKKAN PENEMUDUGA

Berikut adalah perkara-perkara yang sepatutnya anda elakkan ketika berada dalam bilik temuduga untuk mengelakkan penemuduga berasa bosan dan jelik kepada anda :

  1. Bercakap perkara-perkara yang tidak berkaitan secara keterlaluan

  2. Tidak memberikan tumpuan kepada penemuduga tertentu apabila ditemuduga lebih dari seorang penemuduga

  3. Mengelak dari menjawab soalan penemuduga

  4. Memandang rendah akan pengetahuan penemuduga, ini dapat dilihat dengan jawapan anda

  5. Mencabar penemuduga dengan bertanyakan soalan yang rumit dan terlalu teknikal

  6. Menggunakan nama-nama orang berpangkat atau terkenal dalam perbualan anda dengan temuduga dengan harapan penemuduga tersebut kagum dengan anda

Perkara-perkara ini bukan sahaja membosankan penemuduga, malah akan membuatkan penemuduga merasa jelik dengan anda dan seterusnya mengambil keputusan untuk mengenepikan permohonan anda untuk mendapat jawatan tersebut.


KAWAL EMOSI SEMASA TEMUDUGA

Semasa berada di bilik temuduga, kerapkalinya anda akan ditanyakan soalan-soalan yang anda kurang bersedia. Soalan-soalan ini kebanyakkannya seolah-olah “mencabar” kewibawaan anda.Apa yang perlu anda lakukan adalah :

  1. Ingatkan diri anda bahawa penemuduga sedang menguji anda

  2. Jawab dengan jelas dan lantang

  3. Kikiskan sifat ego anda

  4. Tenangkan diri anda sebelum menjawab soalan, selalunya penemuduga akan cuba menggunakan jawapan anda untuk membidas

  5. Banyakkan senyuman

  6. Berikan penekanan dalam jawapan anda yang menyokong butiran-butiran yang tertulis dalam CV/Resume anda. Berikan penekanan kepada pencapaian anda yang tidak boleh dicapai orang lain

  7. Jangan sesekali menunjukkan anda hilang minat terhadap pekerjaan ditawarkan

Selain itu, anda dinasihatkan supaya jangan tergopoh gapah menjawab soalan-soalan sebegini dari temuduga, ambil masa untuk berfikir sejenak,dan jawablah dengan fikiran yang tenang.


TINGKAHLAKU & ADAB SEMASA TEMUDUGA

  1. Semasa hendak masuk ke bilik temuduga JANGANLAH gentar. Buatlah seperti biasa saja. Ucapkan “Selamat Pagi” atau “Selamat Petang” mengikut pada keadaan waktu. Ini nanti akan memberi perasaan mesra di antara anda dan penemuduga.

  2. Jangan hulurkan tangan anda untuk berjabat tangan selagi penemuduga itu tidak berbuat gerakan dahulu yang ianya hendak berbuat demikian.

  3. Janganlah anda duduk selagi tidak disuruh. Apabila anda disuruh duduk, ucapkan terima kasih dan duduklah dengan sempurna serta tegakkan badan. Jangan menggelisah.

  4. Jangan anda letakkan barang-barang atau tangan ataupun siku anda di atas meja penemuduga itu.

  5. Jangan anda cuba hendak mengalih keadaan kerusi yang disediakan itu.

  6. Jangan goyang-goyangkan kaki ataupun menggerakkannya di sana sini. Jangan pula anda cuba hendak membaca surat-surat dan lain-lain kertas di atas meja penemuduga itu

  7. Biarkan penemuduga itu memulakan temuduga.

  8. Janganlah anda menjawab soalan-soalan dengan tergopoh-gapah. Sebaliknya jawablah dengan tenang dan jelas serta mudah didengar. Jawapan yang anda beri itu hendaklah tepat. Jangan bercakap panjang lebar, dan jangan gunakan bahasa kasar

  9. Apabila bercakap pandanglah ke muka penemuduga itu. Jika ahli-ahli panel yang menemuduga itu lebih daripada seorang maka arahkan jawapan-jawapan anda kepada Ketua Panel

  10. Gunakan perkataan seperti Tuan atau Puan pada orang yang tertentu dari masa ke semasa, tetapi janganlah selalu menggunakannya

  11. Jangan menyampuk semasa penemuduga itu sedang bercakap dan jangan sekali-kali berbalah dengannya.

  12. Jangan merokok ataupun mengunyah apa-apa di dalam mulut.

  13. Jangan sekali-kali mengeluarkan kata-kata yang tidak benar semasa dalam temuduga.

  14. Jika anda tidak tahu jawapan yang disoal itu, janganlah cuba hendak berbohong ataupun mendiamkan diri sahaja, kerana ini akan melemahkan peluang anda. Eloklah anda bercakap terus terang yang anda tidak tahu jawapannya.

  15. Bersedia memberitahu penemuduga tentang keluarga anda, persekolahan, kegemaran dan aktiviti anda. Jangan bercakap melebihi dan yang tidak sepatutnya.

  16. Jangan berbincang apa-apa masalah peribadi anda semasa temuduga.

  17. Jika anda pernah bekerja dahulu, berilah keterangan dengan ringkas dan tepat berkenaan dengan pekerjaan itu.

  18. Jangan sekali-kali anda cuba hendak mencela bekas majikan anda.

  19. Nyatakan kelayakan dan kelulusan anda yang benar, tetapi janganlah membesar-besarkan perkara itu.

  20. Anda hendaklah mengetahui serba sedikit akan tugas-tugas yang bersabit dengan pekerjaan itu, masa yang dijangka kena bekerja dan gajinya yang akan dibayar pada permulaannya.

  21. Bersedialah untuk memberitahu kadar gaji yang anda ingin. Walau bagaimanapun biarlah penemuduga itu mengemukakan perkara itu terlebih dahulu.

  22. Jika penemuduga tidak menyatakan tarikh yang sepatutnya anda mengetahui keputusan temuduga itu, eloklah anda bertanya supaya anda boleh datang lagi ke pejabatnya untuk mengetahui keputusan itu. Jika ia bersetuju tanyakan tarikh dan masa yang sesuai baginya.

  23. Biarkan penemuduga itu menamatkan temuduga.

  24. Ucapkan terima kasih kepada penemuduga kerana memberi peluang kepada anda menyertai temuduga itu.



Monday, April 25, 2011

....PiCnIC....



bloggers...assallamualaikum...
sabtu mlm ari2 saye n kwn2 telah pergi berkelah di putrajaya ( ala2 karangan darjah3 la plak)...hhahahahha..

berkelah pukul 10 kot..kat PJH Putrajaya...gile kn...tp sgt best..ktorng wt mcm putrajaya tu ktorng yg punye....bentang selimut(ganti tikar) kat tgh2 padang...pas2 mkn reramai n memekak kat tgh padang tu...sampai x sedar org sekeliling 'menonton' ktorng...hahahhaha

mule2 segan sgt2 nk bentang kt tgh2 padang ni...(sbb org lain kt tepi2 padang jek) last2 wt x tw jek.sume nekad!! hik3


hilang stress wlpn belom abes exam lg kan,,,hik3




Monday, April 4, 2011

TERIMA KASIH




Berterima kasihlah pada orang yang telah melukai hatimu,
kerana dia telah membuat hatimu lebih kuat.
Berterima kasihlah pada orang yang telah membohongimu,
kerana dia telah membuat hidupmu makin bijaksana.
Berterima kasihlah pada orang yang telah membencimu,
kerana dia yang telah mengasah ketegaranmu.
Berterima kasihlah pada orang yang telah menyayangimu,
kerana itulah ANUGERAH TERINDAH dalam hidupmu

Monday, March 28, 2011

berhentilah berputar whai jam

ok....berehat sebentar bersama sama bolggers...hahhaha...jam kat didinding n lappy menunjukkn pukul 1.54am...masa yg sepatutnya aku berada di kamar beradu smbil disajikan dengan mimpi2 indah (mnjeling ke arah rumet)..huh,,jeluzzznye tgk die dpt tdo...sedangkan aku sedang berlari lari anak mnyiapkn keje2 yg WOW bnyaknye...


well, relax zaty(hati kecilku kate)...tidak2..mnggu dpan da presentation tesis(hati besar pulak kate)...grrrr..mcm mne ni???for sure sy x dpt present dgn cemerlang(padan muke!!)...maka dgn itu kamu harus mngurangkan aktiviti sampingan kamu...(jgn tdo byk sgt,jgn kuar byk sgt,jgn maen internet berlebihan sgt)...hik3..

kalu buleh jumpe lampu aladdin, aku nk gosok n wt permintaan agar jam stop berputar...agar ade mase yg lame utk aku setelkn kerja2 ni dgn sempurna....

sudah!!! g siapkn keje zaty!!!

Thursday, March 24, 2011

saya sgt busy...

yep...saya tersangat busy tp bloggers sekalian, sy tetap ingin berkongsi sesuatu dengan kalian....promo filem cun! sangat berjaya apabila yang hadir di luar jangkaan...wow....alhamdulillah, itu sahaja ucapan yg mampu diucapkan...wlpn pelbagai dugaan sebelum majlis tersebut..biarlah ia menjadi pengalaman bg sy dan crew GADIS MERAH JAMBU....dan sgt berbangga kerana 10 org gadis ini berjaya menjayakan majlis ini... (sy msuk dlm paper metro arini)...hik3


ok...satu perkara sudah setel...banyak lagi yang belum sempat disetelkan, gara2 event ini...dan sekarang saya sedang berlari menyiapkan kerja2 itu....moga dipermudahkan

"kepada sume yg terlibat secara langsung @ x langsung...ucapan setinggi-tinggi terima kasih diucapkan"

Monday, March 14, 2011

MAYA KARIN&REMY ISHAK DI UPM ALLZ!!!!


Salam 1 Malaysia....

...gadis merah jambu production membawakn maya karin n remy ishak ke UPM!!!!! dengan ini..sy nk promosi kepada SEMUA (x kire student UPM atau bukan student lg ke...@org luar UPM) dengan kata lain SEMUA ...x kira kecik,besa,tua,muda... 22MAC2011 (SELASE)...MAYA KARIN N REMY ISHAK akan dtg ke UPM di Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi utk mempromosikan sebuah filem komedi romantik iaitu filem 'CUN'... dlm pukul 11.45am...uolzzz da buleh dtg utk sesi bertemu peminat...uolzz buleh la bergambar dgn dorng...mintak sign ke....n then, jgn lupe juge dgrkn wawancara khas bersama mereka di PUTRAfm 90.7MHz..pada pukul 11am pada hari yg same....

trailer crite ni sgt2 sweet...crite ni mngisahkn ttg sorang jejaka kampung nk try test awek bandar yg sgt cantek....31MAC2011 ni...filem ni akan stat ditayangkan...so...jom kite serbu panggung ramai2...Maka dengan itu,kalu allz nk jumpe pelakon utama filem ni...MAYA KARIN n REMY ISHAK...jgn lupe dtg tw.... Kt bawah ni..sy share kn trailer nye...




video




saya nk share kn juge....video ni...sweetttt sgt bile maya n remy duet.....

video




kepada semua..jgn lupa dtg ye !!rugi kalu x dtg..bukan senang nk jumpe maya n remy...kat sini la korang buleh jumpe face to face...boleh bergambar, bersalaman....mintk autograf...
dengan itu, sye undur diri dulu ye....salam 1 Malaysia

Thursday, March 10, 2011

saya masih mude...hehhehe

bloggers sekalian...berikut adalah peristiwe yg mnyatakan saya masih 'mude' :

  • td kwan roomate saye dtg bilik...die tragak-agak nk pnggil saye kakak...hak3...(katenye nmpk mude sgt2..) wow!!! saye suke dgn statement beliau...hahahhaha....
  • satu hari sy pegi jemput adik sy balik skolah..lame sgt nk tunggu die, sy pegi cyber cafe..lepas tu ade sorang pakcik tetibe dtg kat saye...marah2...die kate 'kenape dok kat cc ni time skolah?..ko x pegi skolah ke?' saye senyum...pakcik tu pelik+marah...saye kate,saye da lame x skolah...pakcik tu heran...n tnye umur sy...pas2 pakcik tu kate balik 'muke ko mcm 15tahun la nak'...siap die suro aku tunjuk ic lg..hahhahahah
  • satu malam, sepupu sy dtg rumah...(sy memang x rapat dgn sepupu2 sy)...n then, mak suro sy buat air...lepas siap, sy hantar ke depan (jln ala2 gadis melayu terakhir gtu)...lepas tu, sepupu sy tnye kat mak sy....ade anak skolah menengah lg ke?...mak pon jwb ade...tp tunjuk kat adik sy...pas2...sepupu sy tnye..'yg tu?' (smbil tunjuk kat sy)...mak sy pon jwb, die da buleh kawen da tu...
kesimpulan dari peristiwe di atas...sy sgt yakin wajah sy kelihatan mude dr usia sebenar (bace dgn nada bangga)....sekian wslm

Saturday, March 5, 2011

SAYA PELAJAR TAHUN AKHIR!!

hehhe....saya pelajar tahun akhir (riak je bunyik nye kn?)..hahhahahaha...sbnrnye,, sy 'mnyesal' jd pelajar tahun akhir...arghhhhhhhhhhh.... tension dgn FYP yg tak setel2 (padan muke!!)..walaupun tidak se'busy' ketika jd MTM dulu...tp baru aku dapat rasekn sukarnya utk mendapatkan segulung ijazah...kerana?? :

  • tiada perancangan
  • ade perancangan pon x diikot (sory drNizam)... *menyesal*
  • peMalas cari maklumat [ ..tp aku rajin masak,mengemas umah..dll hhik3 n skang da rajin g libry.{baru 3kali kot..} hahhaha]
  • FACEBOOK!! (allz pon tw kn..kalu da stat bukak fb tu bukannye seminit 2...dan aku setuju FB ditutup!! sbb kalu deactive sendiri pon..nt tgn ni akan 'gatal nk bukak jugak)
Kesimpulannya, jgn jadi seperti saya...buatlah perancangan,rajinkn diri cari maklumat, jgn leka sgt dgn FB.... sekian terima kasih

Wednesday, March 2, 2011

KPD DIA YG DICIPTA UTKKU


Kepadamu yang akan menjadi pendampingku kelak..Terima kasih kerana telah memilihku di antara ribuan bidadari di luar sana yang siap untuk kamu pilih.. Padahal kamu begitu tahu, aku hanya wanita biasa, yang sangat jauh dari sempurna.Kerananya ku ingin kamu tahu, aku bukan wanita yang sempurna, aku begitu banyak kekurangan. Maka ketahuilah..



Kepadamu yang akan memilihku kelak..

Aku tak sebijak Siti khadijah, kerananya ku ingin kamu tahu, aku akan saja berbuat salah dan begitu menyedihkan. Maka ku mohon padamu, bijaklah dalam menghadapiku, jangan marah padaku, nasihati aku dengan hikmah, kerana bagiku kamulah pemimpinku, tak akan berani ku membangkang padamu..



Duhai kau yang telah memilihku kelak.. Ingatlah, tak selamanya aku akn cantik di matamu, ada kalanya aku akan begitu kusam dan hodoh. Mungkin kerana aku begitu sibuk di dapur, menyiapkan makan untuk kamu dan anak-anak kita nanti –Insya’Allah-. Maka aku akan tampak kotor dan berbau asap. Atau kerana seharian ku harus meguruskan istana kecil kita, agar kamu dan anak kita dapat tinggal dengan nyaman dan damai. Maka mungkin aku tak sempat berdandan untuk menyambutmu sepulang bekerja.. Ataukah kamu akan menemukanku tersengguk-sengguk saat mendengar keluhan dan ceritamu, bukan kerana aku tak suka menjadi tempatmu menumpahkan segala rasamu, tapi karena semalam saat kau tertidur dengan nyenyak, aku tak sedetikpun tertidur karena harus menjaga anak kecil kita yang sedangsakit, dan ku tau kamu letih mencari rezeki untuk kami maka tak ingin ku mengusik sedikit pun lelapmu.. Jadi jika esok pagi kau mendapatiku begitu letih dan ada lingkaran hitam di mataku, maka tetaplah tersenyum padaku, kerana kau adalah kekuatanku..

Padamu yang menjadi nahkoda dalam hidupku kelak..



Ketahuilah, aku tak sesabar Fatimah, ada kalanya kau akan menemukanku begitu marah, menangis , bukan kerana ku membangkang padamu, tapi aku hanya wanita biasa, aku juga perlu tempat untuk menumpahkan beban di hatiku, tempat untuk melepaskan penatku, dan mungkin saat itu aku tak menemukanmu, atau kau begitu sibuk dengan pekerjaanmu, maka bersabarlah, yang ku perlukan hanya pelukan dan belaianmu.. Kerana bagiku kau adalah titisan embun yang mampu memadamkan segala resahku..


Ataukah ada kalanya tanganku akan mencubit dan memukul penuh kasih sayang si kecil kerana lelah dan penatku di tambh rengekannya yang tak habis-habisnya. Sungguh bukan kerana ku ingin menyakitinya, tapi kadang aku kehabisan cara untuk menenangkan hatinya. Maka jangan memarahiku kerana telah menyakiti buah hati kita, tapi cukup kau usap kepalaku, dan bisikkan kata sayang di telingaku, kerana dengan itu ku tau kamu selalu menghargai semua yang ku lakukan untuk kalian, dan kamu akan menemukanku menangis menyesali perlakuanku pada anak kita, dan aku akan merasakan ribuan kali rasa sakit dari cubitan yang ku berikan padanya, dan aku akan berjanji tak akan mengulanginya lagi..

Padamu yang menjadi imam dalam hidupku kelak..



Ketahuilah, aku tak secerdas Aisyah.. Maka jangan pernah bosan mengajariku, membimbingku ke arah-Nya, walau kadang aku begitu bebal dan bodoh, tapi jangan pernah letih mengajariku.. Jangan segan membangunkanku di sepertiga malam untuk bersamamu bermunajat pada Kekasih yang Maha Kasih.. Jangan letih mengingatkanku untuk terus bersamamu mendulang pahala dalam amalan-amalan sunnah.. Bimbing tanganku ke JannahNya, agar kamu dan aku tetap bersatu di dalamnya.


Padamu yang menjadi kekasih hati dan teman dalam hidupku..

Seiring berjalannya waktu, kamu akan menemukan rambutku yang dulu hitam legam dan indah, akan menipis dan memutih. Kulitku yang bersih akan mulai kereput. Tanganku yang halus akan menjadi kasar.. Dan kau tak akan menemukanku sebagai wanita cantik, yang kau khitbah puluhan tahun yang lalu.. Bukan wanita muda yang selalu menyenangkan matamu.. Maka jangan pernah berpaling dariku.. Karena satu yang tak pernah berubah, bahkan sejak dulu akan terus bertambah dan kian bertambah, iaitu rasa cintaku padamu..


Ketahuilah.. Tiap harinya, tiap jam, minit dan detiknya, telah aku lewati dengan selalu jatuh cinta padamu..Maka, cintailah aku, dengan apa adanya aku.. Jangan berharap aku menjadi wanita sempurna.. Maafkan aku kerana aku bukan puteri.. Aku hanya wanita biasa..

Monday, February 7, 2011

putus cinta = kurus!!


haloo readers....assallamualaikum,salam 1 Malaysia..ramai yg kate saye da kurus dis sem...rmai yg tnye ape petuanye...jawapan saye 'mkn hati'...hahhaha...betol la....5,6 bulan sebelum ni saya makan hati dgn seseorang ,hinggakan selera mkn putus...dah tu,kne berjalan dgn byknye,turun naik tangga,kne kejar anjing,kne kejar train,berdiri dalam bus yg sesak..masalah keliling pinggang hinggakan saya lupa nk fikir pasal tubuh badan saya..time tu saya x nafikan berat badan saya turun dgn mendadak...time tu,saya rasekan saya x buleh kawal diri saya...menagis,meraung sorang diri..mkn pon bile benar2 lapar...penangan PUTUS CINTA...

betullah ape yg saye blaja dlm kelas td...perkara yg paling membuatkan kita stress ditempat yg pertama adalah kehilangan org yg kita benar2 syg (kematian,penceraian,putus cinta) n sometime kita sendiri x boleh nk bdepan dgn masalah tu n mulalah tak sygkn diri sendiri....mulalah tak jage mkn..x jage hubungan dgn kwn2..hidup di dunia kita sendiri je...alhamdulillah,akhirnya selepas beberapa bulan saya 'derita'...saya kembali 'hidup' bila saya sedar yg ramai lg yg memerlukan saya utk mewarnakan hidup mereka...family saya,kawan2 n si Dia yg sabar menuggu (walaupun dia tau hati sy x sepenuhnya besama dia ketika itu)...

tp sekarang bila saya da mula rasakan kbahagiaan itu...berat badan saya da bertambah 6kilo!!!!!! ye!!! badan saya da naik!!!.....
kesimpulannya di sini kwn2..utk turunkan berat badan,putus la cinte..hik3....

Saturday, February 5, 2011

org Malaysia...

hey alls..arini 050210...baru pulang dari kampung halaman tercinte..masyAllah,sgt2 bersepah mcm rumah xde bertuan..bilik2 jadi sarang tikus, ruang tamu jadi taman permainan kelawar,dapur jadi halaman monyet..halaman rumah pulak,lalang liar tumbuh...urmm..mcm ni la rupenye kalu rumah lame ditinggalkan..dulu sebulan sekali balik kemas,sekarang 2bulan sekali,kadang2 3 bulan, tuntutan kerja mebuatkn xde masa nk tgk rumah pusaka tu..

mrAzim ikot skali balik kmpung...gigihnye die menarah rumput2 kat halaman *katenye nk amik ati mak sblm kawen*....hahahhaha...iklas ke??? makcik depan umah pula buat kenduri n mak suro Azim pegi dgn kaum2 lelaki yg laen ( die buat kenduri utk laki shj k),kenduri kecik2 je..mak pesan kat adik(mirul)..kalu sesape tanye pasan mrAzim pliz ckp yg die kwn adik..urm...mcm tu la kalu kat kmpung, xnk org 'bercakap'..ikot balik kmpng sblm kawen da kate this n that..xpe asalkan kite tw ape yg kite buat....org Malaysia....

...otw balik ke UPM,aku naik moto dgn mrAjim...masyAllah,jem seteruknye...dgn krete yg bersusun kat lorong kecemasan...sgt2 hangin...da la masuk lorong kecemasan,pas2 x bg kite potong lak tu...haish..hujan lak tu alls.. tiada manners bile lalu lopak air, hanya dilanggar tanpa tgk yg kat kirinye ade pakcik bawak motosikal..siann pakcik tu....org Malaysia


Friday, January 21, 2011

damai yg dulu

while waiting for MrAjeem, nk share something with uolzzz bloggers..Damai yg sgt2 dirindui..

suasana ptg ni mcm waktu tnggl kat kmpung dulu...5 thn lepas, ketika aku still sekolah..time arwah abah ade lg...rindu sgt2..sekarang,sesekali balik kmpng,x sama perasaannye..dulu kampung tu meriah,halaman rumah kami selalu 'hidup' dengan kehadiran anak2 kecil bermain..sekarang..hanya ditumbuhi rumput2 yg kian meninggi dan lalang2 yg makin tumbuh meliar...since abah pergi, kawasan rumah tu nmpk suram, xde lagi dgr org bertukang repair pangkin kat halaman,xde lg nmpk org bercucuk tanam, xde lg bau getah sekerap..tulang 4 keratnya dibanting utk membesarkan kami 8 beradik...die sgt2 rajin...sedih~
lepas die pergi,kehilanggan yg amat besar aku rasai..(aku pecaye mak lebih raseknnye)... x sanggup nk tulis lg..(kerana gagal kawal emosi)....ALFATIHAH utk Allayarham Hj Mohammad bin Taib..

Wednesday, January 19, 2011

apa artinya

mood utk hupdate membuak buak..namun...idea nye ntah ke mana...ARTInya aku akan merepek ape2 yg terlintas dalam kepale skarang neh..well..baru balik dinner dgn mybucuk tercinte..MUHAMMAD 'AZIM RAZMI..n baru juga selesai habeskn kerang bakar yg die bungkuskn td..(muka da gatal2...) hahaha...padan muke aku,sape suro mkn kerang..hik3..lalalalalalalalala...hidungku tersumbat..ouh sgt2 x selesa bila flu...urm......alrite!!! STOP menaip mengenai isu2 kosong...

Hidup ni macam2 yg membezakan seseorang manusia...gaya..wajah..budaya..attitute..etc..tp yg penting..hidup ni akan indah jika kita mengargai setiap saat yg dikurnikan...bayu yg berpuput,halus,dingin..bahagia pabila hidup sentiasa indah..Namun,kdg2 bayu yg berpuput lembut mampu bertiup kencang dan kdg2 kita sendiri x berupaya utk berhadapan...

Mungkin sukar utk mengawal emosi pabila diri tidak bertenang..pecayalah kwalan emosi yg baik mampu memberi kemenangan..dulu..aku gagal mengawal emosi saat ingin menyelesaikan satu masalah yg aku anggap besar...kini aku sedar,emosi bukan memberikn kejayaan tp menghumban kita ke kancah kegagalan....

Biarkan yg lepas berlalu..kini hidup yg baru perlu dilunaskan..percayalah,tidak rugi melepaskn semua itu...=)

Wednesday, January 12, 2011

::

LIFE IS ABOUT WHAT


Life is a balance of Work and Play, Family and Personal time. You have to decide how you want to balance your Life. Define your priorities, realize what you are able to compromise but always let some of your decisions be based on your instincts. Happiness is the meaning and the purpose of Life, the whole aim of human existence. So, take it easy, do what you want to do and appreciate nature. Life is fragile, Life is short. Do not take Life for granted. Live a balance lifestyle and enjoy Life!


Friday, January 7, 2011

:: MEREKA AKAN KAWEN..::

True friendship is like sound health, the value of it is seldom known until it is lost." - Charles Caleb Colton

THIS IS A POST ABOUT MY DEAREST FRIENDS
sebelah kanan ni gambo kakmai n kikin..both of them are "kakak"..kenal each other starting from 1st year in UPM...until now we are together..kakmai..will end her bujan
g this coming november...katenye 11.11.11..kite doakn rmai2 ye..oh ya...die baru bertunang 25.12.2010 (gambo pompuan baju pink).. aku suke tgk gambo die yg ni..comeyy.....kikin...katenye thn depan will end her bujang..dgn sorang abg polis dari kelantan...wahhh..jarang dgr org kelantan ngan org Johor kawen..hahhaha..apepon doakn je impian mereka2 ini tercapai..(urmmmmmm....aku lmbt lg kot kawennye,lepaskn kakak2 ni dolu)

:: BILA SAYA MULA RISAU ::


uh TIDAKKKKKKKK......tesis yg sudah beberapa bulan tergendala akhirnya perlu di continue!!...starting find out the bahan...bila jumpe penyelia tesis je..(DR NIZAM OSMAN) musti rase nk nyorok dlm baju...xmo die bertanye soal tesis tersebut...TESIS OH TESIS....risauuuu n wanna run from that word...kalu x buat x buleh nk graduate..uolzzzz...dis coming april...insyaAllah..i will end my study..and dis coming of september..i will CONVO...

hehehhe..sukenye.. after dat,cari keje... i will work...will drive my own car...will built up my beloved mother's home...will find out my own asset...will marry wif my love one...will become a mother...ahhhhhhh....my journey.....



VERANGAN.....Hik3...baru tersedar...tesis x siap lg..tp sekarang time utk dating...tesis...tunggu mlm ni ye...muahhhhhhh...papai uolzzz

Saturday, January 1, 2011

:: GONNNA BE NEW JOURNEY ::


2011 already...membuatkan umur aku bakal melonjak ke 22...haha...n gonna be my final sem in UPM..
guys, sometime it is hard to forget about someone that we had love before...i have to..because i have someone now..
"hidup ni kene berkawan ke?"
"mestilah,hidup kne ade kawan."
"tp...kite jgn tak boleh hidup tanpa kwn2"
"kenape"
"kadang2 kite kne berdiri di atas tapak kaki kite sendiri"
bercinta..belajar...bekerja...perjalanan hidup ini panjang dan kene hati2 melangkah dan memilih langkah..bile salah pilih...merana,sengsara..menangis....loving n missing...hurmmm(mngeluh panjang)..lapa..