BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, March 28, 2011

berhentilah berputar whai jam

ok....berehat sebentar bersama sama bolggers...hahhaha...jam kat didinding n lappy menunjukkn pukul 1.54am...masa yg sepatutnya aku berada di kamar beradu smbil disajikan dengan mimpi2 indah (mnjeling ke arah rumet)..huh,,jeluzzznye tgk die dpt tdo...sedangkan aku sedang berlari lari anak mnyiapkn keje2 yg WOW bnyaknye...


well, relax zaty(hati kecilku kate)...tidak2..mnggu dpan da presentation tesis(hati besar pulak kate)...grrrr..mcm mne ni???for sure sy x dpt present dgn cemerlang(padan muke!!)...maka dgn itu kamu harus mngurangkan aktiviti sampingan kamu...(jgn tdo byk sgt,jgn kuar byk sgt,jgn maen internet berlebihan sgt)...hik3..

kalu buleh jumpe lampu aladdin, aku nk gosok n wt permintaan agar jam stop berputar...agar ade mase yg lame utk aku setelkn kerja2 ni dgn sempurna....

sudah!!! g siapkn keje zaty!!!

Thursday, March 24, 2011

saya sgt busy...

yep...saya tersangat busy tp bloggers sekalian, sy tetap ingin berkongsi sesuatu dengan kalian....promo filem cun! sangat berjaya apabila yang hadir di luar jangkaan...wow....alhamdulillah, itu sahaja ucapan yg mampu diucapkan...wlpn pelbagai dugaan sebelum majlis tersebut..biarlah ia menjadi pengalaman bg sy dan crew GADIS MERAH JAMBU....dan sgt berbangga kerana 10 org gadis ini berjaya menjayakan majlis ini... (sy msuk dlm paper metro arini)...hik3


ok...satu perkara sudah setel...banyak lagi yang belum sempat disetelkan, gara2 event ini...dan sekarang saya sedang berlari menyiapkan kerja2 itu....moga dipermudahkan

"kepada sume yg terlibat secara langsung @ x langsung...ucapan setinggi-tinggi terima kasih diucapkan"

Monday, March 14, 2011

MAYA KARIN&REMY ISHAK DI UPM ALLZ!!!!


Salam 1 Malaysia....

...gadis merah jambu production membawakn maya karin n remy ishak ke UPM!!!!! dengan ini..sy nk promosi kepada SEMUA (x kire student UPM atau bukan student lg ke...@org luar UPM) dengan kata lain SEMUA ...x kira kecik,besa,tua,muda... 22MAC2011 (SELASE)...MAYA KARIN N REMY ISHAK akan dtg ke UPM di Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi utk mempromosikan sebuah filem komedi romantik iaitu filem 'CUN'... dlm pukul 11.45am...uolzzz da buleh dtg utk sesi bertemu peminat...uolzz buleh la bergambar dgn dorng...mintak sign ke....n then, jgn lupe juge dgrkn wawancara khas bersama mereka di PUTRAfm 90.7MHz..pada pukul 11am pada hari yg same....

trailer crite ni sgt2 sweet...crite ni mngisahkn ttg sorang jejaka kampung nk try test awek bandar yg sgt cantek....31MAC2011 ni...filem ni akan stat ditayangkan...so...jom kite serbu panggung ramai2...Maka dengan itu,kalu allz nk jumpe pelakon utama filem ni...MAYA KARIN n REMY ISHAK...jgn lupe dtg tw.... Kt bawah ni..sy share kn trailer nye...




video




saya nk share kn juge....video ni...sweetttt sgt bile maya n remy duet.....

video




kepada semua..jgn lupa dtg ye !!rugi kalu x dtg..bukan senang nk jumpe maya n remy...kat sini la korang buleh jumpe face to face...boleh bergambar, bersalaman....mintk autograf...
dengan itu, sye undur diri dulu ye....salam 1 Malaysia

Thursday, March 10, 2011

saya masih mude...hehhehe

bloggers sekalian...berikut adalah peristiwe yg mnyatakan saya masih 'mude' :

  • td kwan roomate saye dtg bilik...die tragak-agak nk pnggil saye kakak...hak3...(katenye nmpk mude sgt2..) wow!!! saye suke dgn statement beliau...hahahhaha....
  • satu hari sy pegi jemput adik sy balik skolah..lame sgt nk tunggu die, sy pegi cyber cafe..lepas tu ade sorang pakcik tetibe dtg kat saye...marah2...die kate 'kenape dok kat cc ni time skolah?..ko x pegi skolah ke?' saye senyum...pakcik tu pelik+marah...saye kate,saye da lame x skolah...pakcik tu heran...n tnye umur sy...pas2 pakcik tu kate balik 'muke ko mcm 15tahun la nak'...siap die suro aku tunjuk ic lg..hahhahahah
  • satu malam, sepupu sy dtg rumah...(sy memang x rapat dgn sepupu2 sy)...n then, mak suro sy buat air...lepas siap, sy hantar ke depan (jln ala2 gadis melayu terakhir gtu)...lepas tu, sepupu sy tnye kat mak sy....ade anak skolah menengah lg ke?...mak pon jwb ade...tp tunjuk kat adik sy...pas2...sepupu sy tnye..'yg tu?' (smbil tunjuk kat sy)...mak sy pon jwb, die da buleh kawen da tu...
kesimpulan dari peristiwe di atas...sy sgt yakin wajah sy kelihatan mude dr usia sebenar (bace dgn nada bangga)....sekian wslm

Saturday, March 5, 2011

SAYA PELAJAR TAHUN AKHIR!!

hehhe....saya pelajar tahun akhir (riak je bunyik nye kn?)..hahhahahaha...sbnrnye,, sy 'mnyesal' jd pelajar tahun akhir...arghhhhhhhhhhh.... tension dgn FYP yg tak setel2 (padan muke!!)..walaupun tidak se'busy' ketika jd MTM dulu...tp baru aku dapat rasekn sukarnya utk mendapatkan segulung ijazah...kerana?? :

  • tiada perancangan
  • ade perancangan pon x diikot (sory drNizam)... *menyesal*
  • peMalas cari maklumat [ ..tp aku rajin masak,mengemas umah..dll hhik3 n skang da rajin g libry.{baru 3kali kot..} hahhaha]
  • FACEBOOK!! (allz pon tw kn..kalu da stat bukak fb tu bukannye seminit 2...dan aku setuju FB ditutup!! sbb kalu deactive sendiri pon..nt tgn ni akan 'gatal nk bukak jugak)
Kesimpulannya, jgn jadi seperti saya...buatlah perancangan,rajinkn diri cari maklumat, jgn leka sgt dgn FB.... sekian terima kasih

Wednesday, March 2, 2011

KPD DIA YG DICIPTA UTKKU


Kepadamu yang akan menjadi pendampingku kelak..Terima kasih kerana telah memilihku di antara ribuan bidadari di luar sana yang siap untuk kamu pilih.. Padahal kamu begitu tahu, aku hanya wanita biasa, yang sangat jauh dari sempurna.Kerananya ku ingin kamu tahu, aku bukan wanita yang sempurna, aku begitu banyak kekurangan. Maka ketahuilah..



Kepadamu yang akan memilihku kelak..

Aku tak sebijak Siti khadijah, kerananya ku ingin kamu tahu, aku akan saja berbuat salah dan begitu menyedihkan. Maka ku mohon padamu, bijaklah dalam menghadapiku, jangan marah padaku, nasihati aku dengan hikmah, kerana bagiku kamulah pemimpinku, tak akan berani ku membangkang padamu..



Duhai kau yang telah memilihku kelak.. Ingatlah, tak selamanya aku akn cantik di matamu, ada kalanya aku akan begitu kusam dan hodoh. Mungkin kerana aku begitu sibuk di dapur, menyiapkan makan untuk kamu dan anak-anak kita nanti –Insya’Allah-. Maka aku akan tampak kotor dan berbau asap. Atau kerana seharian ku harus meguruskan istana kecil kita, agar kamu dan anak kita dapat tinggal dengan nyaman dan damai. Maka mungkin aku tak sempat berdandan untuk menyambutmu sepulang bekerja.. Ataukah kamu akan menemukanku tersengguk-sengguk saat mendengar keluhan dan ceritamu, bukan kerana aku tak suka menjadi tempatmu menumpahkan segala rasamu, tapi karena semalam saat kau tertidur dengan nyenyak, aku tak sedetikpun tertidur karena harus menjaga anak kecil kita yang sedangsakit, dan ku tau kamu letih mencari rezeki untuk kami maka tak ingin ku mengusik sedikit pun lelapmu.. Jadi jika esok pagi kau mendapatiku begitu letih dan ada lingkaran hitam di mataku, maka tetaplah tersenyum padaku, kerana kau adalah kekuatanku..

Padamu yang menjadi nahkoda dalam hidupku kelak..



Ketahuilah, aku tak sesabar Fatimah, ada kalanya kau akan menemukanku begitu marah, menangis , bukan kerana ku membangkang padamu, tapi aku hanya wanita biasa, aku juga perlu tempat untuk menumpahkan beban di hatiku, tempat untuk melepaskan penatku, dan mungkin saat itu aku tak menemukanmu, atau kau begitu sibuk dengan pekerjaanmu, maka bersabarlah, yang ku perlukan hanya pelukan dan belaianmu.. Kerana bagiku kau adalah titisan embun yang mampu memadamkan segala resahku..


Ataukah ada kalanya tanganku akan mencubit dan memukul penuh kasih sayang si kecil kerana lelah dan penatku di tambh rengekannya yang tak habis-habisnya. Sungguh bukan kerana ku ingin menyakitinya, tapi kadang aku kehabisan cara untuk menenangkan hatinya. Maka jangan memarahiku kerana telah menyakiti buah hati kita, tapi cukup kau usap kepalaku, dan bisikkan kata sayang di telingaku, kerana dengan itu ku tau kamu selalu menghargai semua yang ku lakukan untuk kalian, dan kamu akan menemukanku menangis menyesali perlakuanku pada anak kita, dan aku akan merasakan ribuan kali rasa sakit dari cubitan yang ku berikan padanya, dan aku akan berjanji tak akan mengulanginya lagi..

Padamu yang menjadi imam dalam hidupku kelak..



Ketahuilah, aku tak secerdas Aisyah.. Maka jangan pernah bosan mengajariku, membimbingku ke arah-Nya, walau kadang aku begitu bebal dan bodoh, tapi jangan pernah letih mengajariku.. Jangan segan membangunkanku di sepertiga malam untuk bersamamu bermunajat pada Kekasih yang Maha Kasih.. Jangan letih mengingatkanku untuk terus bersamamu mendulang pahala dalam amalan-amalan sunnah.. Bimbing tanganku ke JannahNya, agar kamu dan aku tetap bersatu di dalamnya.


Padamu yang menjadi kekasih hati dan teman dalam hidupku..

Seiring berjalannya waktu, kamu akan menemukan rambutku yang dulu hitam legam dan indah, akan menipis dan memutih. Kulitku yang bersih akan mulai kereput. Tanganku yang halus akan menjadi kasar.. Dan kau tak akan menemukanku sebagai wanita cantik, yang kau khitbah puluhan tahun yang lalu.. Bukan wanita muda yang selalu menyenangkan matamu.. Maka jangan pernah berpaling dariku.. Karena satu yang tak pernah berubah, bahkan sejak dulu akan terus bertambah dan kian bertambah, iaitu rasa cintaku padamu..


Ketahuilah.. Tiap harinya, tiap jam, minit dan detiknya, telah aku lewati dengan selalu jatuh cinta padamu..Maka, cintailah aku, dengan apa adanya aku.. Jangan berharap aku menjadi wanita sempurna.. Maafkan aku kerana aku bukan puteri.. Aku hanya wanita biasa..